Regulamin sprzedaży biletu otwartego
§1
Definicje
1. Bilet otwarty – dokument, opatrzony indywidualnym numerem, wydany na okaziciela, zakupiony w kasie Teatru Dramatycznego im. Gustawa Holoubka z siedzibą w Warszawie, uprawniający Użytkownika do jednorazowej wymiany na bilet w kasie Teatru, na dowolnie wybrany przez siebie spektakl repertuarowy Teatru Dramatycznego im. Gustawa Holoubka z siedzibą w Warszawie (z wyłączeniem spektakli zamkniętych, eventów, spektakli premierowych, wydarzeń specjalnych, spektakli wieczoru sylwestrowego, spektakli gościnnych) pod warunkiem dostępności miejsc;
2. Elektroniczny bilet otwarty – Bilet Otwarty w formie niematerialnej (o unikalnym kodzie), nabyty za pośrednictwem Witryny i udostępniony Nabywcy pocztą elektroniczną;
3. Nabywca – osoba, która zakupiła Bilet Otwarty lub Elektroniczny Bilet Otwarty;
4. Regulamin – niniejszy regulamin;
5. Teatr – Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka z siedzibą w Warszawie (00-901), Pl. Defilad 1, wpisanym do Rejestru Instytucji Kultury m. st. Warszawy pod nr RIA/1/2013, REGON: 146463327, NIP: 5252544475;
6. Użytkownik – osoba każdorazowo dysponująca Biletem Otwartym lub Elektronicznym Biletem Otwartym;
7. Witryna – strona internetowa www.teatrdramatyczny.pl i jej podstrony, której administratorem jest Teatr.
§2
Zasady sprzedaży Biletów Otwartych w kasie Teatru
1. Nabycie Biletu Otwartego może być dokonane wyłącznie w Kasie Teatru. Za pomocą Witryny można nabyć wyłącznie Elektroniczny Bilet Otwarty.
2. Zakupiony Bilet Otwarty nie podlega zwrotowi.
3. Teatr, w zamian za otrzymane od Nabywcy środki pieniężne w określonej kwocie wyrażonej w złotych, zobowiązuje się do przekazania Nabywcy Biletu Otwartego i do przyjmowania go do realizacji w okresie ważności w kasie Teatru. Środki pieniężne przekazane przez Nabywcę, o których mowa w niniejszym ustępie, przechodzą na własność Teatru z chwilą wydania Biletu Otwartego i nie podlegają oprocentowaniu.
4. Teatr akceptuje zakup Biletu Otwartego w kasie Teatru gotówką lub za pomocą karty płatniczej (w tym karty kredytowej).
5. Teatr nie ponosi w szczególności odpowiedzialności za utratę, uszkodzenie lub kradzież Biletu Otwartego po jego przekazaniu Nabywcy. W razie utraty Biletu Otwartego jego duplikat nie będzie wydany.
6. Termin ważności Biletu Otwartego jest wskazany na bilecie oraz w Witrynie.
§3
Zasady sprzedaży Elektronicznych Biletów Otwartych za pośrednictwem Witryny
1. W celu dokonania zakupu Elektronicznych Biletów Otwartych za pośrednictwem Witryny wymagane jest:
1) połączenie z siecią Internet;
2) zainstalowana przeglądarka internetowa;
3) posiadanie aktywnego i prawidłowo skonfigurowanego konta poczty elektronicznej.
2. Umowa sprzedaży pomiędzy Nabywcą a Teatrem zostaje zawarta w przypadku spełnienia wymaganych procedur zakupu Elektronicznych Biletów Otwartych:
1) rejestracji Nabywcy lub podania danych niezbędnych w procesie zakupu Elektronicznych Biletów Otwartych;
2) złożenia przez Nabywcę zamówienia on-line,
3) uiszczenia przez Nabywcę zapłaty za zamówienie przelewem bankowym on-line lub kartą płatniczą,
4) otrzymania przez Nabywcę potwierdzenia realizacji transakcji na wskazany przez Nabywcę adres e-mail.
3. Przed skorzystaniem z procesu zakupu Elektronicznych Biletów Otwartych, Nabywca powinien zapoznać się z Regulaminem i potwierdzić fakt zapoznania się z nim i zaakceptowania jego treści poprzez “kliknięcie” opcji “akceptuję Regulamin”.
4. Elektroniczne Bilety Otwarte pozostają własnością Teatru do czasu odnotowania przez Teatr potwierdzenia dokonania zapłaty przez Bank Kupującego.
5. Płatności za Elektroniczne Bilety Otwarte obsługuje firma PayU S.A. przy pomocy portalu internetowego https://poland.payu.com. Sposób płatności określa regulamin systemu PayU, który rozpatruje również reklamacje dotyczące płatności on-line.
6. Jeżeli bank Nabywcy, mimo przyjęcia dyspozycji zapłaty, nie przyśle potwierdzenia wykonania płatności w ciągu 10 minut, to złożone zamówienie zostanie anulowane. Pieniądze pobrane z konta Nabywcy pozostaną u operatora obsługującego płatności do wykorzystania przy kolejnym zakupie albo do zwrotu na konto bankowe Nabywcy. O sposobie postępowania w takiej sytuacji zostanie Nabywca poinformowany e-mailem wysłanym przez operatora płatności – firmę PayU S.A. (ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań), , z którym należy się wówczas bezpośrednio skontaktować pocztą drogą elektroniczną (https://poland.payu.com/pomoc/) lub tel + 48 61 628 45 05.
7. Teatr nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie konsekwencje wynikające z nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu płatniczego PayU S.A.
8. Nabywca dokonujący płatności za pośrednictwem banku zagranicznego powinien uwzględnić koszty pośrednictwa bankowego, ponieważ tylko pełna zapłata w wyznaczonym terminie gwarantuje realizację zamówienia przez Teatr.
9. Teatr zastrzega sobie możliwość zakończenia sprzedaży przez Witrynę w każdej chwili, bez podawania przyczyn.
10. Teatr nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Nabywcę nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu zamówienia.
11. Teatr nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, za pośrednictwem której dokonywany jest zakup biletów przez Nabywcy. Teatr nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości lub inne dane zagubione lub utracone w sieci Internet, indywidualne ustawienia komputerów oraz sposób ich konfiguracji, a także ustawienia lub przerwy w świadczeniu usług występujące u dostawców dostępu do sieci Internet.
12. Termin ważności Elektronicznego Biletu Otwartego jest wskazany na bilecie oraz w Witrynie.
§4
Zasady korzystania z Biletu Otwartego lub Elektronicznego Biletu Otwartego
1. Teatr przyjmuje do realizacji w kasie Teatru nieuszkodzone Bilety Otwarte posiadające aktualny termin ważności oraz wszystkie zabezpieczenia chroniące przed jego sfałszowaniem.
2. Realizacja Elektronicznego Biletu Otwartego w kasie Teatru wymaga podania widocznego na nim kodu.
3. Realizacja Biletu Otwartego lub Elektronicznego Biletu Otwartego polega na jednorazowej wymianie na jeden bilet na spektakl repertuarowy wystawiany w okresie wskazanym na Bilecie Otwartym lub Elektronicznym Bilecie Otwartym. Nie jest możliwa wymiana Biletu Otwartego lub Elektronicznego Biletu Otwartego na spektaklu po dacie ważności Biletu Otwartego lub Elektronicznego Biletu Otwartego.
4. Jeden Bilet Otwarty lub Elektroniczny Bilet Otwarty można wymienić na jeden bilet wejścia na spektakl w kasach Teatru na podstawie wcześniej dokonanej rezerwacji, ale nie później niż na 2 dni przed wybranym spektaklem.
5. Nie ma możliwości wymiany Biletu Otwartego lub Elektronicznego Biletu Otwartego na inny Bilet Otwarty lub Elektroniczny Bilet Otwarty.
6. Bilet Otwarty lub Elektroniczny Bilet Otwarty nie podlega wymianie na środki pieniężne w całości lub w części.
7. Teatr nie ponosi w szczególności odpowiedzialności za utratę, uszkodzenie lub kradzież Biletu Otwartego lub Elektronicznego Biletu Otwartego po jego przekazaniu Nabywcy. W razie utraty jego duplikat nie będzie wydany.
8. Bilet na spektakl, który został nabyty w wyniku wymiany Biletu Otwartego lub Elektronicznego Biletu Otwartego nie podlega zwrotowi.
9. W przypadku odwołania spektaklu, bilet nabyty w wyniku wymiany z Biletu Otwartego lub Elektronicznego Biletu Otwartego podlega wymianie na Bilet Otwarty lub na bilet na ten sam spektakl w innym terminie lub inny spektakl lub następuje zwrot środków - wg wyboru Nabywcy. Zwrot środków następuje na rzecz Nabywcy na podstawie dowodu zakupu (np. paragon, faktura).
10. Teatr może odmówić realizacji Biletu Otwartego lub Elektronicznego Biletu Otwartego w przypadku:
1) upływu terminu ważności Biletu Otwartego lub Elektronicznego Biletu Otwartego,
2) uszkodzenia Biletu Otwartego lub Elektronicznego Biletu Otwartego w stopniu uniemożliwiającym odczytanie danych na nim zapisanych.
11. Wszystkie informacje na temat repertuaru, cennika oraz godzin pracy Biura Obsługi Widzów i kas biletowych Teatru opublikowane są na stronie www.teatrdramatyczny.pl.
12. Teatr zastrzega sobie prawo do zmian w repertuarze Teatru.
§5
Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży Elektronicznego Biletu Otwartego
1. Nabywca będący konsumentem w rozumieniu art. 22 [1] kodeksu cywilnego dokonujący zakupów w Witrynie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową może odstąpić od umowy sprzedaży Elektronicznego Biletu Otwartego zakupionego w Witrynie bez podawania przyczyny w ciągu 14 (czternaście) dni kalendarzowych od dnia otrzymania zrealizowanego zamówienia (dostarczenia/odebrania/wydania produktu).
2. Przepisy ust. 2 niniejszego paragrafu stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
3. Odstąpienie od umowy wymaga złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy i jego przesłanie:
1) E-mail: kasa@teatrdrmatyczny.pl lub
2) Pocztą na adres Teatru.
4. Do zachowania terminu na odstąpienie wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed upływem terminu.
5. Nabywca może użyć formularza o odstąpieniu który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
6. Teatr dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Nabywca, chyba że Nabywca wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
7. Teatr potwierdza otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
§6 Reklamacje, zwrot i wymiana biletów
1. Teatr nie ponosi odpowiedzialności za Bilety Otwarte zagubione przez Nabywcę lub uszkodzone w sposób uniemożliwiający weryfikację kodu.
2. Niewykorzystane w terminie ważności Bilety Otwarte lub Elektroniczne Bilety Otwarte nie podlegają zwrotowi, ani zamianie na inny termin.
3. Wszelkie reklamacje związane z użyciem Biletu Otwartego lub Elektronicznego Biletu Otwartego w kasie Teatru będą rozpatrywane przez Teatr w ciągu 14 (czternastu) dni od daty złożenia reklamacji przez Użytkownika lub Nabywcę, pod warunkiem przesłania kompletnego zgłoszenia oraz dokumentów niezbędnych do rozpoznania reklamacji.
4. Reklamacje mogą być składane bezpośrednio w kasie Teatru, w godzinach ich otwarcia lub listownie na adres Teatru.
5. Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, dokładny adres Nabywcy jak również dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji.
6. Teatr zastrzega sobie prawo do przechowywania kopii korespondencji z Nabywcą.
§7
Przetwarzanie danych osobowych Nabywcy w związku ze sprzedażą
1. Nabycie Biletu Otwartego w kasie Teatru, co do zasady nie wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych – bilety są wydawane na okaziciela, chyba, że osoba zostawia dane teleadresowe w celu kontaktu na wypadek odwołania spektaklu lub jest to niezbędne do wystawienia faktury.
2. W przypadku Elektronicznego Biletu Otwartego przetwarzane są dane w zawiązku z dokonywaniem zakupu i dokonywaniem płatności z wykorzystaniem formularzy elektronicznych.
3. Poprzez zakup w Witrynie Nabywca wyraża zgodę na przetwarzanie przez Teatr danych osobowych Nabywcy w celu realizacji zamówienia, niezbędnego kontaktu z Nabywcą oraz wszelkich działań niezbędnych do funkcjonowania systemu sprzedaży biletów.
4. Przetwarzanie otrzymanych danych osobowych odbywa się przy zachowaniu zasad określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz w Ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. z 2020 r., poz. 344 z późn. zm.).
5. Nabywca udostępniający swoje dane osobowe ma prawo żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo przenoszenia danych oraz prawo wniesienia skargi na przetwarzanie danych.
6. W związku z techniczną obsługą, wykorzystywanego przez Teatr systemu sprzedaży Iksoris, dane osobowe przekazywane są do SoftCOM spółka jawna Piotr Szuba Tomasz Wierzbowski z siedzibą ul. Buforowa 115, 52-131 Wrocław.
7. Polityka Prywatności Teatru dostępna jest pod linkiem: https://teatrdramatyczny.pl/biuletyn-informacji-publicznej
8. Polityka Prywatności SoftCOM spółka jawna Piotr Szuba Tomasz Wierzbowski z siedzibą ul. Buforowa 115, 52-131 Wrocław dostępna jest pod adresem: https://softcom.wroc.pl/cms/polityka-prywatnosci.html
§8
Postanowienia końcowe
1. Teatr zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian i aktualizacji treści Regulaminu w każdym czasie, przy czym każda zmiana Regulaminu będzie podawana do wiadomości Nabywcy poprzez zamieszczenie informacji o zmianie w Witrynie i umieszczenie w Witrynie zmienionego Regulaminu. Zmiany Regulaminu będą miały zastosowanie wyłącznie do umów sprzedaży zawartych po podaniu zmienionego Regulaminu do powszechnej wiadomości.
Niniejszy Regulamin dostępny jest na Witrynie oraz w kasach biletowych Teatru.