W mitologiach różnych kręgów kulturowych odnaleźć można wyobrażenie rajskiego ogrodu - pierwotnej, osadzonej w dziewiczej przyrodzie wspólnoty wszystkich istot, w ramach której komunikacja między ludźmi a zwierzętami odbywa się poza językiem. Żyjemy dziś w warunkach radykalnego odwrócenia tego wyobrażenia. Rajski ogród został dawno wykarczowany. Spłonął. Zatonął. Zwierzęta masowo wyginęły. Rośliny wyschły. Może właśnie dlatego coraz silniej odzywa się w nas tęsknota za tamtym, utopijnym stanem. Mit znów pulsuje ożywczym potencjałem innych możliwości istnienia. Spróbujmy je sobie wyobrazić. Przetestować inną opowieść o człowieku - zwierzęciu ludzkim, które w międzygatunkowej wspólnocie koegzystuje ze zwierzętami spoza gatunku ludzkiego. Ta opowieść wymaga jednak przemyślenia własnej kondycji - zamilknięcia, ustąpienia miejsca, znalezienia nowych możliwości i form współbycia. Jest opowieścią rozpiętą między arką - poszukiwaniami możliwości międzygatunkowego przymierza, a ego - zmierzeniem się z nieusuwalnym z ludzkiego bycia i myślenia antropocentryzmem.
Reżyserka spektaklu Lucy Sosnowska wraz z dramaturżką Magdaleną Kupryjanowicz zaprosiły aktorów do wyjątkowego procesu twórczego. Wykorzystując improwizacje aktorskie oparte na osobistych doświadczeniach, przyrodniczych tekstach naukowych i motywach z filmu „Grizzly Man” Wernera Herzoga, zespół twórczyń i twórców stworzył spektakl-esej na temat relacji współczesnego człowieka z naturą i próby porozumienia się z nią.
Koncepcja i reżyseria: Lucy Sosnowska
Scenariusz na podstawie improwizacji zespołu, dramaturgia: Magda Kupryjanowicz
Scenografia, kostiumy: Ela Szurpicka
Reżyseria świateł: Ela Szurpicka, Adam Zduńczyk
Choreografia: Ana Szopa
Muzyka: Dominik Strycharski
Wideo: Michał Dobrucki
Asystentka reżyserki, inspicjentka, suflerka: Barbara Ojrzeńska
Obsada: Magdalena Czerwińska, Anna Gajewska, Anna Gorajska, Marianna Linde (gościnnie), Anna Moskal, Marta Nieradkiewicz, Agnieszka Roszkowska, Daniel Chryc, Janusz R. Nowicki, Łukasz Wójcik