Koszyk Wartość: 0.00 | Bilety: 0 | Karnety: 0 | Vouchery: 0 | Towary: 0
Wybrany spektakl

WYBÓR MIEJSC

Trwa komunikacja


DON KICHOT

Termin:10-04-2019 18:00
Miejsce:Scena Przodownik
Ograniczenia:Można zarezerwować od 1 do 10 biletów
Miguel de Cervantes
DON KICHOT
Teatr Pinokio w Łodzi
 
Teatr Dramatyczny, Scena Przodownik
Czas trwania: 2 godz. (bez przerwy)
Spektakl powstał z myślą o widzu w wieku od 16. roku życia.
 

Spektakl powstał w koprodukcji Teatru Pinokio i Grupy Coincidentia. Dofinansowano ze środków Urzędu Miasta Łodzi, Miasta Białegostoku oraz Województwa Podlaskiego.

Reżyseria: Konrad Dworakowski
Tłumaczenie: Walenty Zakrzewski
Adaptacja: Martyna Lechman
Scenografia: Andrzej Dworakowski
Muzyka i aranżacje: Tomasz Lewandowski
 
OBSADA:
Dagmara Sowa (gościnnie), Ewa Wróblewska/ Joanna Chmielecka, Łukasz Batko, Maciej Cempura, Paweł Chomczyk (gościnnie), Piotr Osak
 
OPIS:
Najdroższa Dulcyneo!
Wybacz! Piszę do Ciebie ten list wiedząc, że odpowiedzieć mi nie możesz. Jednak proszę, nie gniewaj się. Nie mogłem dzisiaj przyjść. Zatrzymało mnie wiele przygód. My błędni rycerze dużo walczymy a potem morzy nas nasz rycerski sen. Ty także jesteś w tym śnie, tylko oczywiście dużo większa i jeszcze piękniejsza. Kiedy budzimy się rano, lubimy się jeszcze trochę powylegiwać. Pisząc ten list leżę właśnie wygrzewając się na ciepłym piasku La Manchy i nieustająco myślę o Tobie. Całuję Twe delikatne dłonie. Do zobaczenia! Wyruszam niebawem. Będę u Ciebie jutro.
Twój D. K.
 
RECENZJE:
Martyna Lechman i Konrad Dworakowski oraz Grupa Coincidentia i Teatr Pinokio znakomicie bawią się literacką klasyką, a jednocześnie pokazują spektrum środków wyrazu współczesnego teatru. Od niemal kuglarskich sztuczek po filmowanie widowni. Znane? Ale nie w takim "remiksie"./ Jerzy Doroszkiewicz > dziennikteatralny.pl

Andrzej Dworakowski, twórca scenografii do Don Kichota, przygotował przestrzeń niezwykłą, bogatą, wieloznaczną. To i piaskownica, którą Don Kichot ożywia z iście dziecięcą wyobraźnią, i artystyczna kompozycja godna malarskiego pędzla. Wyłania się z niej wspaniały, biały, naturalnej wielkości rumak, Cervantesowski Rosynant, zakopany w piasku, z prawdziwą uprzężą i siodłem, taki hiperrealistyczny znak w tej zwariowanej przestrzeni. To jedna z najpiękniejszych prac scenograficznych Andrzeja Dworakowskiego, trudno od niej oderwać wzrok./ Marek Waszkiel > dziennikteatralny.pl


Legenda

 
  Miejsce wolne
 
  Miejsce niedostępne
 
  Miejsce wybrane (w koszyku)
 
  Kulturalne poniedziałki / Ostatni dzwonek (30 zł)